KONFRONTACJE SZTUKI WARSZAWA 2018
Szanowni Państwo z przyjemnością zapraszamy Państwa na trzy wystawy prezentujące tegoroczną edycję Konfrontacji Sztuki.
Pierwsza z nich zostanie otwarta 24 października i potrwa do 14 listopada.
Druga odsłona odbędzie się w dniach od 21 listopada do 12 grudnia.
Trzecia prezentacja prac konkursowych nastąpi 19 grudnia, a zakończy się 18 stycznia 2019 roku.
Oto lista ukazująca w której odsłonie uczestnicy będą prezentować swoją twórczość:
Z przyjemnością podajemy decyzję Jury zawartą w protokole <–
o przyznanych nagrodach!
Lista zakwalifikowanych osób do konkursu:
RYSUNEK
Marcin Bielski
Tomasz Chudzik
Małgorzata Drozd-Witek
Agnieszka Gogola
Leszek Goliński
Angelika Gurtat
Sławomir Kaproń
Kazimierz Kawa
Marek Maciąg
Marlena Makiel-Hędrzak
Keiji Matsumoto
Jarosław Olszewski
Edyta Piłat
Emilia Pitucha
Jan Siekiera
Urszula Szulborska
Kaja Utkowska
Paweł Warchoł
Filip Wierzbicki-Nowak
Marzena Zacharewicz
MALARSTWO
Justyna „Baśnik” Andrzejewska
Magdalena Barczyk-Kurus
Zbigniew Blekiewicz
Marta Czarnecka
Elwira Gocłowska
Joanna Gołaszewska
Olena Horhol
Jakub Jakubowski
Iza Jaśniewska
Dagmara Jemioła-Hryniewicka
Joanna Kaucz
Marlena Kuć
Sylwia Krupińska
Romuald Krzyżanowski
Dominika Lewandowicz
Paweł Lewandowski-Palle
Artur Ligenza
Patrycja Łatka
Tomasz Myjak
Maciej Osmycki
Daria Pietryka
Ewa Przanowska
Magda Przanowska
Helga Radochońska
Zofia Skiba
Olga Skorża
Jan Marcin Szczurek
Marta Wawrzynowicz
Katarzyna Wendland
Krystyna Wołowska
Ernest Zawada
GRAFIKA
Manfred Bator
Marlena Biczak
Małgorzata Chomicz
Adam Czech
Katarzyna Gielecka-Grzemska
Alicja Grobelka
Sebastian Grochocki
Marta Javorska
Justyna Jonak
Tomasz Kawełczyk
Barbara Komaniecka
Michał Kurkowski
Natalia Łach
Weronika Marszelewska
Agnieszka Mazek
Marta Muszyńska-Józefowicz
Natalia Pawlus
Małgorzata Stanielewicz
Justyna Stefańczyk
Izabela Stenka
Anna Trojanowska
Natalia Witasik
Małgorzata Zaremba
Sylwia Zdzichowska
RZEŹBA
Olga Bratkowska
Agnieszka Chudzicka
Adam Cieślak
Marcin Forysiewicz
Angelika Gurtat
Katarzyna Handzlik
Janusz Jasiński
Tomasz Karolak
Bożena Klimek-Kurkowska
Maria Krasnodębska
Jagoda Nowak
Joanna Krystyna Romaniuk
Joanna Roszkowska
Marcin Smosna
Anna Zielińska
Zgłaszane prace odpowiedziały na zadany temat:
W poszukiwaniu przestrzeni.
Wszechświat nie ma początku, ani końca, który wypełnia istniejącą przestrzeń poza wszystkim. Przestrzeń położona jest we wszechświecie, w którym człowiek zostaje centralną postacią. W dziele sztuki, która burzy zwyczajność, uczy życia jako wartości samoistnej i wiąże się z potrzebą postawy myślenia w sposób osobisty i czynienia człowieka twórczym i otwartym na sztukę oraz wiedzę osobistą.
Przestrzeń jest kształtowana w procesie dodawania i różni się od koncepcji nakładania charakterystycznej dla sztuki wschodniej. Gdy spektrum przestrzeni zostaje odwrócone i zmusza do artystycznego uczestnictwa osobę oglądającą, zdążając od części do całości gdzie nie ma początku ani końca, w odróżnieniu od sztuki śródziemnomorskiej dążącej do uchwycenia przestrzeni jako całości z pomocą doświadczenia wizualnego.
Zbiór elementów w przestrzeni nazywa się punktem. Nieograniczony trójwymiarowy obszar, w którym zachodzą zjawiska fizyczne i kulturalne to połączenie psychologii i kultury. To miejsce na odnalezienie siebie i swego rozwoju osobistego, gdzie definicja kultury i uproszczona przestrzeń tworzy sprzężenie zwrotne między ekspresją przestrzeni i sfery artystycznej. Dwoistość przestrzeni utrzymuje dynamiczną równowagę pomiędzy tymi dwoma elementami, co powoduje dostrzeganie jej nieskończoności. Punkt, linia, powierzchnia daje obraz przestrzeni zwanej cięciami, ponieważ rozciągają się na nieskończoną ilość elementów. Cięcia są to linie, które zamykają formy geometryczne np. dwa punkty w przestrzeni stanowią granice linii, a linie są granicami powierzchni.
Zmysłem najlepiej przybliżającym przestrzeń jest wzrok, w którym jest on „skłonny umieścić wszystkie inne doznania”. Współdziałanie wszystkich sił jest jednym z zasadniczych warunków twórczości, zwłaszcza naszej twórczości. Malarstwo jest sztuką konstrukcji, perspektywa zaś tej konstrukcji gramatyką. Rozważania te wychodzą z punktu widzenia jakościowego o charakterze psychologicznym i fizjologicznym. Z jednej strony rozważa się przestrzeń, z drugiej zmysły i inteligencję, zdolności realizuje się na płótnie.
Jest faktem , że 3 wymiary przestrzeni nie zadawalały artystów. Przestrzeń malarzy, którzy mając intuicję 4-go wymiaru, wyrażoną kolorem, deformacją, rysunkiem pozwalała im zawsze na przedstawianie bezpośrednich doznań świata zewnętrznego.
Apoloniusz Węgłowski