Usługa języka migowego
A A A

Konfrontacje Sztuki 2016 – RYSUNEK i RZEŹBA

o

Druga odsłona konkursu artystycznego organizowanego w Galerii Test. Tym razem zapraszamy Państwa do poznania prac z dziedziny rysunku oraz rzeźby.

Na wystawie prezentujemy pięćdziesięciu twórców, pośród których jest dwunastu laureatów.

Rysunek

I Nagroda – Edyta Piłat

I Nagroda – Monika Polak

Wyróżnienie – Natalia Sajewicz

Wyróżnienie – Andrzej Rachoń

Wyróżnienie Honorowe – Magdalena Jaroć

Wyróżnienie Honorowe – Mateusz Otręba

Wyróżnienie Honorowe – Piotr Żaczek

Rzeźba

I Nagroda – Mateusz Wójcik

II Nagroda – Bartłomiej Węgrzyn

Nagroda Rektora ASP w Warszawie – Ryszard Litwiniuk

Wyróżnienie – Paweł Czekański

Wyróżnienie Honorowe – Barbara Mydlak

 

  

 

oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo

Połączenie na jednej wystawie, na domiar złego w niewielkiej przestrzeni jaką jest Galeria Test, dwóch tak różnych technik wydaje się nie możliwe. Jednak, na co zwrócił uwagę przewodniczący Jury prof. Zbigniew Taranienko, przeważają twórcy młodzi – poszukujący. „W całym zbiorze prac rzeźbiarskich uwyraźniła się tematycznie istotna tendencja: rzeźbiarzy coraz mniej interesuje figura ludzka w całości, popiersie, portret czy głowa – tradycyjne tematy rzeźby. Pokolenie młodszych artystów chętniej operuje fragmentami ludzkiego ciała w zasygnalizowanym lub rozbudowanym kontekście, starając się o budowanie metafor, lub tworząc kompozycje abstrakcyjne, nieraz łączone ze znakami niedopowiedzianych konkretów”. „Typy rysunków są bardzo różnorodne, stosunkowo mało jest roboczych szkiców, pojawiają się natomiast precyzyjne studia, szkolne akty, rysunki walorowe, i takie, które ograniczają się do przestudiowania bądź zastosowania w miarę czystej linii. Najczęściej opierają się one o różne różne stylistyki: tradycyjną abstrakcję w odmianie zgeometryzowanej i taszystowskiej, odsłaniającej strukturę materii, rozmaicie traktowany realizm, choć rzadko w tradycyjnej postaci, już raczej uprawiany studyjnie lub przypominający bardziej rysunek dokumentacyjny, odnoszący się do natury”. W taki sposób opisany w albumie, przez profesora Taranienko charakter prezentowanych prac pozwolił nam stworzyć czystą i spójną wystawę. oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo

oo

oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo

do góry