Konfrontacje Sztuki 2016 – RYSUNEK i RZEŹBA
o
Druga odsłona konkursu artystycznego organizowanego w Galerii Test. Tym razem zapraszamy Państwa do poznania prac z dziedziny rysunku oraz rzeźby.
Na wystawie prezentujemy pięćdziesięciu twórców, pośród których jest dwunastu laureatów.
Rysunek
I Nagroda – Edyta Piłat
I Nagroda – Monika Polak
Wyróżnienie – Natalia Sajewicz
Wyróżnienie – Andrzej Rachoń
Wyróżnienie Honorowe – Magdalena Jaroć
Wyróżnienie Honorowe – Mateusz Otręba
Wyróżnienie Honorowe – Piotr Żaczek
Rzeźba
I Nagroda – Mateusz Wójcik
II Nagroda – Bartłomiej Węgrzyn
Nagroda Rektora ASP w Warszawie – Ryszard Litwiniuk
Wyróżnienie – Paweł Czekański
Wyróżnienie Honorowe – Barbara Mydlak
oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo
Połączenie na jednej wystawie, na domiar złego w niewielkiej przestrzeni jaką jest Galeria Test, dwóch tak różnych technik wydaje się nie możliwe. Jednak, na co zwrócił uwagę przewodniczący Jury prof. Zbigniew Taranienko, przeważają twórcy młodzi – poszukujący. „W całym zbiorze prac rzeźbiarskich uwyraźniła się tematycznie istotna tendencja: rzeźbiarzy coraz mniej interesuje figura ludzka w całości, popiersie, portret czy głowa – tradycyjne tematy rzeźby. Pokolenie młodszych artystów chętniej operuje fragmentami ludzkiego ciała w zasygnalizowanym lub rozbudowanym kontekście, starając się o budowanie metafor, lub tworząc kompozycje abstrakcyjne, nieraz łączone ze znakami niedopowiedzianych konkretów”. „Typy rysunków są bardzo różnorodne, stosunkowo mało jest roboczych szkiców, pojawiają się natomiast precyzyjne studia, szkolne akty, rysunki walorowe, i takie, które ograniczają się do przestudiowania bądź zastosowania w miarę czystej linii. Najczęściej opierają się one o różne różne stylistyki: tradycyjną abstrakcję w odmianie zgeometryzowanej i taszystowskiej, odsłaniającej strukturę materii, rozmaicie traktowany realizm, choć rzadko w tradycyjnej postaci, już raczej uprawiany studyjnie lub przypominający bardziej rysunek dokumentacyjny, odnoszący się do natury”. W taki sposób opisany w albumie, przez profesora Taranienko charakter prezentowanych prac pozwolił nam stworzyć czystą i spójną wystawę. oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo
oo
oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo